Kan du bidra med smittesporing?

Som følge av utbruddet av den nye omikron-varianten av koronaviruset ønsker Nærøysund kommune å være forberedt dersom det skulle avdekkes utbrudd av denne varianten her i kommunen. I den forbindelse ønsker Nærøysund kommune kontakt med personer som eventuelt kan bistå med smittesporing og annet beredskapsarbeid.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Dersom det oppdages tilfeller av omikron-varianten i Nærøysund må det iverksettes mer omfattende smittesporing og annen oppfølging av smittede og nærkontakter enn det som har vært tilfellet de siste månedene. For å unngå at utstrakt bruk av kommunens personell til smittesporing går utover normal tjenesteproduksjon søker vi nå etter personer som bistå med dette arbeidet i tilfelle utbrudd.

Dette kan være en aktuell oppgave for pensjonister, deltids – eller turnusarbeidende, studenter eller andre som har mulighet til å bidra til oppgaver tilknyttet smittesporing og beredskap.

Det er i tillegg til smittesporing aktuelt med bistand på koronatelefonen og ved registrering og innkalling til vaksinering.

Det er en fordel om de som melder seg har grunnleggende medisinske kunnskaper, grei kjennskap til datasystemer og at man liker å snakke med mennesker.

Lønn i henhold til hovedtariffavtalens bestemmelser. Arbeidet foregår i tett samarbeid med kommuneoverlegen, og arbeidssted avklares i samråd med kommuneoverlegen.

De som ønsker å bidra kan sende en epost til hr@naroysund.kommune.no