Hold deg hjemme ved symptomer og test deg

– Jeg oppfordrer folk ettertrykkelig å holde seg hjemme ved symptomer og teste seg. Dette gjelder også om man ikke er klar over at man kan være smittet. Den forkjølelsen man går med kan like godt være Covid 19, sier kommuneoverlege i Nærøysund Sabine Moshövel.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

I løpet av lørdag til tirsdag er det påvist 24 nye positive koronatester i Nærøysund. De fleste av disse har tilknytting til utbruddet i kommunen de siste par ukene.

Tirsdag 9. november er det avlagt åtte positive koronatester.

Mandag ble det avgitt 12 positive prøver, mens det i løpet av helga ble avgitt fire positive prøver.

Kommuneoverlege Sabine Moshövel sier at det er veldig viktig at alle som har symptomer som kan være fra korona tester seg. Det gjelder også for vaksinerte som kan ha veldig milde symptomer.

Flere skoler i kommunen er berørt og det vil gjennomføres testing i tiden fremover på flere trinn.

Austafjord barnehage vil holde stengt også på onsdag, de ble stengt på mandag på grunn av mangel på bemanning.