Fire nye påviste smittetilfeller

Torsdag fikk Nærøysund kommune bekreftet at ytterligere fire personer har fått påvist koronasmitte. Alle har sittet i karantene, og det samme har alle deres nærkontakter.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Med disse fire smittetilfellene har totalt elleve personer blitt smittet av koronaviruset i Nærøysund den siste uken.

Alle de fire som nå har fått påvist smitte er kjente nærkontakter av tidligere smittede og har sittet i karantene. Smittesporingsarbeidet er avsluttet, ingen av dem hadde nærkontakter som ikke allerede var i karantene.

– Det er fortsatt slik at det kan komme noen flere positive prøvesvar blant nærkontakter de kommende dagene. Ettersom disse sitter i karantene er situasjonen fortsatt oversiktlig og grei, sier kommuneoverlege Sabine Moshövel.