Åtte nye smittetilfeller i Nærøysund

Nærøysund kommune fikk lørdag kveld melding om åtte nye positive koronatester. Samtlige er nærkontakter til vedkommende som ble påvist smittet på fredag.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Det er satt i gang omfattende smittesporing etter tilfellene som nå har fått påvist smitte.

– Alle åtte er nærkontakter av tidligere smittet, og vi forventer at det blir flere tilfeller. Vi holder på å avklare smittekilden og utvider åpningstiden på teststasjonen på Rørvik på søndag etter behov og tilgang.

Nærøysund kommune ber igjen alle om å følge smittevernrådene og sette seg opp til koronatest dersom de har symptomer som kan være fra korona.

Husk å holde avstand til andre personer og bruk munnbind på steder der det ikke er mulig å holde god nok avstand.

Vi kommer tilbake med mer informasjon i løpet av søndag.