600 vaksiner og 250 prøver

I løpet av torsdag 3. juni er det satt 600 doser med vaksine i Nærøysund

Torsdag 3. juni har vært en hektisk dag for helsevesenet i Nærøysund. I dag er det både satt rekordmange vaksiner og tatt rekordmange koronatester. I tillegg har det vært hektisk aktivitet hos smittesporerne.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Torsdag er det satt rundt 600 vaksinedoser i Nærøysund. Vel halvparten av disse er gitt som første dose. Dette er det høyeste antallet vaksiner satt på samme dag i Nærøysund. Nå har over 3300 personer i Nærøysund fått minst en dose vaksine. Over 2000 av disse har nå fått begge dosene.

Samtidig som det har vært hektisk på vaksineringsstasjonene i kulturhuset på Kolvereid og samfunnshuset på Rørvik har det vært minst like travelt på kommunens to koronateststasjoner. Til sammen er det torsdag tatt rundt 250 koronatester. Det er det høyeste antallet tester på én dag i Nærøysund så langt i pandemien.

I tillegg har det vært nok en travel dag for kommunens smittesporere. Det er så langt i det siste koronautbruddet blitt påvist 24 positive prøver. Det har gitt mange nærkontakter som må få beskjed fra smittesporerne.

– Jeg er veldig takknemlig for den innsatsen alle ansatte har lagt ned i den krevende situasjonen vi er inne i. Dere gjør alle en viktig jobb, sier kommunedirektør Hege Sørlie, som samtidig retter en takk til innbyggerne som stiller opp og tester seg samt hjelper smittesporerne i deres arbeid.