Ytterligere to smittet

Nærøysund kommune har mandag 30. august fått melding om ytterligere to positive koronatester. Begge de smittede har vært i karantene og er kjente nærkontakter.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Med de to prøvesvarene som kom på mandag er det nå påvist totalt 20 smittetilfeller tilknyttet de siste dagers utbrudd i Nærøysund. Smittesporing er avsluttet.

Det er ett barn blant de smittede, men barnet har ikke vært på skolen i smitteførende periode. Det er dermed ingen smitteutbrudd på barnehager eller skoler i Nærøysund.

Kommunen har nå oversikt over situasjonen, og det blir ikke innført noen lokal forskrift. Samtidig bes alle om å bruke munnbind på venterom på legekontor, samt generelt sørge for å holde avstand og ha god hånd- og hostehygiene.

Dessuten oppfordres alle til å teste seg ved symptomer og holde seg for seg selv fram til testsvar foreligger.