Utvidet frist for å søke om midler fra Østeviks minnefond

Vi utvider fristen for å søke om midler fra Østeviks minnefond pga mangel på søknader.

Østeviks minnefond ble opprettet med bakgrunn i testamenterte midler fra Martin Østevik som døde i 1977. Nærøy kommune overtok i 2011 forvaltningen av Østeviks minnefond, og Nærøysund kommune overtok forvaltningen fra 2020. Minnefondets midler skal nyttes til fellestiltak for beboere ved sykehjem, eldresenter og trygdeboliger på Kolvereid. Det nevnes tiltak som utflukter og turer, velferdsarrangement og tilleggsutstyr til normal innredning.

Søknad om midler til Østeviks minnefond sendes Nærøysund kommune, Postboks 133 Sentrum, 7900 Rørvik, eller på mail: post@naroysund.kommune.no innen 30.09.20.

Søknaden må inneholde en beskrivelse av hvilke tiltak som ønskes gjennomført med angivelse av kostnader og søknadsbeløp.

Statutter for Østeviks minnefond finner du her (DOCX, 15 kB).