Status på koronasituasjonen i Nærøysund

Lørdag 5. juni er det kommet melding om åtte nye positive koronatester. Alle er fra personer som har vært i karantene og som er kjente nærkontakter av tidligere smittede.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Det er både voksne og ungdommer blant de som har fått bekreftet smitte, men ingen skoleklasser utover de som allerede er i karantene er berørt. Totalt er det dermed 39 smittetilfeller i dette utbruddet i Nærøysund.

- Vi har god oversikt over smitteveiene. Jeg vil samtidig anbefale alle å laste ned smittestoppappen for å bidra til at vi lettere kan spore smitte, sier kommuneoverlege Sabine Moshövel.

Kommunal kriseledelse og formannskapet i Nærøysund skal møtes søndag kveld. Det kommer ny oppdatering av situasjonen etter dette.