Nå melder du inn vannforbruket digitalt

Fra og med i år skal boligeiere i Nærøysund som har vannmåler lese av forbruket og sende inn digitalt. Nå sendes det ut SMS til alle som har slik måler. Trykk på lenken i SMS-en og fyll ut skjemaet.

Tidligere har Nærøysund kommune sendt ut en lapp i posten til alle som har vannmålere og denne lappen måtte returneres til kommunen. Nå er det innført en digital løsning på vannmåleravlesningen – noe som er lettere for både kommunen og deg som forbruker.

Det er nå sendt ut en SMS fra kommunen med en lenke og hvilken måler dette gjelder. Trykk på lenken for å registrere vannforbruket siden forrige måling. Skriv inn tallene foran komma på vannmåleren, fyll ut hvem som har lest av og trykk send inn. Avregning kommer i forbindelse med utsendelse av kommunale avgifter.

For næringsaktører så kommer det fortsatt avlesningskort i posten.

Har du spørsmål om måleravlesningen ta kontakt på epost på utfakturering@naroysund.kommune.no eller telefon 948 77 006 eller 901 35 138.

For mer informasjon om vannmålere se her