Ingen nye påviste smittetilfeller

Nærøysund kommune har onsdag 24. mars ikke fått nye påviste smittetilfeller av koronaviruset.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

De sju som har fått påvist smitte i Nærøysund den siste uken har alle vært smittet av den britiske mutanten av koronaviruset. De har alle samme smittekilde. Kommuneoverlege Sabine Moshövel opplyser at de smittede har hatt fra lette til moderate symptomer på sykdommen og at de nå er på bedringens vei.

Totalt er det tatt vel 600 koronaprøver siden torsdag, og kommunen har fortsatt god oversikt over situasjonen. Det ventes fortsatt svar på en del prøver tatt på tirsdag.

Nærøysund opprettholder de tiltakene som er innført fram mot 28. mars. I tillegg oppfordres innbyggerne til å sette seg inn i de nye nasjonale reglene og retningslinjene som trer i kraft fra midnatt natt til torsdag 24. mars.

De nye reglene fra regjeringen kan du se her