Fire positive tester torsdag kveld

Nærøysund kommune fikk torsdag kveld melding om fire nye positive koronaprøver. Samtlige fra kjente nærkontakter. Det totale antallet smittede de siste to ukene er dermed 55 personer.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Smittesporing har medført at flere må i ventekarantene, blant annet 1. trinn og SFO ved Nærøysundet skole, samt en avdeling ved Barnehage 1 Strand.

Det er nærkontakter av husstandsmedlemmer som nå er sendt i ventekarantene. Dette som følge av at en av de som testet positivt på andre prøve testet negativt på første prøve. Det sendte husstandsmedlemmene i smittekarantene, og med det deres nærkontakter i ventekarantene.

Nærøysund kommune minner alle på at fortsatt må smittevernrådene følges, og at de som har symptomer som kan være fra korona må teste seg og holde seg hjemme.