Få gode turtips i Nærøysund

Vi er inne i friluftslivets uke. Nærøysund kommune har utarbeidet en brosjyre med turtips fra ulike deler av kommune. Her kan du lese eller laste ned brosjyren for å få litt inspirasjon til hvor du kan gå.

– Vi har veldig mange fine turløyper og stier over hele kommunen. På nettstedet ut.no er det samlet 125 turforslag fra ulike deler av Nærøysund. I forbindelse med at det nå er friluftslivets uke har vi samlet en liten knippe av disse. Dette er turer over hele kommunen som de fleste kan komme seg ut på. Samtidig er dette en fin måte å komme seg ut og bli bedre kjent med kommunen vår, sier folkehelsekoordinator i Nærøysund Anne-Lene Gregersen.

Den nasjonale markeringen av Friluftslivets uke går fra 2.-10. september. Trenger du tips til å finne en plass å gå på tur i helga kan du kan lese den her eller laste den ned som PDF-fil her (PDF, 9 MB)

Foreløpig finnes brosjyren bare i digital utgave, men på sikt skal den også fås i papirutgave.

Dersom du trenger flere turtips enn de 16 du finner i brosjyren så anbefales det å ta en titt på ut.no.

Turløypene over hele Nærøysund er i hovedsak tilrettelagt av lokale ildsjeler. Dette er et viktig bidrag til målsetningen om «Det gode liv i Nærøysund»

- I henhold til kommunens samfunnsplan ønsker kommunen å tilrettelegge for Det gode liv i Nærøysund i samarbeid med innbyggere, frivilligheten og næringslivet. Tilgjengeliggjøring av friluftslivet er et godt eksempel på dette. Mange lag og foreninger har bidratt til å tilrettelegge friluftslivet for befolkningen og denne brosjyren er et ledd i å nå ut med informasjon til befolkningen om kommunens turmuligheter, sier Anne Lene Gregersen, som ønsker alle en god tur i den siste helga av årets utgave av Friluftslivets uke.

Les brosjyren her