Viktig bedrift feiret 30 år

Lars Petter Antonsen, Henriette Rasmussen og daglig leder Marit Måøy Holm fikk besøk av helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol på sitt 30-årsjubileum på fredag 20. mai.

Med blant andre helse- og omsorgsministeren og ordføreren blant gjestene kunne ansatte i Ytre Namdal vekst fredag kveld feire at den viktige bedriften i år har eksistert i 30 år.

Nærøysund kommune er stolt eier av Ytre Namdal Vekst. Siden oppstarten i 1992 har bedriften levert gode tjenester til lokalsamfunnet og en meningsfylt arbeidshverdag.

I jubileumsåret har Ytre Namdal Vekst 62 fast ansatte ved totalt fem avdelinger i Rørvik og på Kolvereid. Blant de 62 er 38 arbeidstakere i VTA (varig tilretettelagt arbeid) og 24 som ledere, veiledere og tilretteleggere. Nærøysund kommune eier 100 prosent av bedriften, som i dag tilrettelegger arbeid for personer fra hele kommunen med ulik bakgrunn og behov for tilrettelegging.

Fredag 20. mai var det klart for feiring av 30-årsjubileet. Alle ansatte, styrerepresentanter og andre som har enLeder ved tiltaksavdelinga Tor Neerland, daglig leder Marit Måøy Holm, produksjonsleder Kay Knotten, tidligere styreleder Kjell Skjevelnes, styreleder Hege Sørlie, ordfører Amund Hellesø og tidligere daglig leder Ragnar Moen samlet før selskapet startet.  tilknytning til Ytre Namdal vekst var samlet i Rørvik samfunnshus for en storstilt feiring. Blant gjestene var helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol. Hun har i sin tid som fylkespolitiker i Trøndelag besøkt Ytre Namdal Vekst mange ganger, og senest under fjorårets valgkamp. Ministeren har dermed god kunnskap om bedriften, og trakk spesielt fram viktigheten av at det er viktig at alle kan ha en arbeidsplass å gå til og bidra med viktige oppgaver.

– Det å ha en meningsfylt hverdag er viktig for en god psykisk helse, sa Ingvild Kjerkol

På vegne av eierne i kommunen holdt ordfører Amund Hellesø en tale og han trakk fram at Ytre Namdal Vekst er enPå vegne av eierne, som er Nærøysund kommune hadde ordfører Amund Hellesø med seg en tegning laget av Torleif Flosand i gave til YN Vekst, som daglig leder Marit Måøy Holm tok i mot.  bedrift som gjør en forskjell for den enkelte.

– Ytre Namdal Vekst gir et godt tilbud og en meningsfylt hverdag, sa ordføreren, som la til at YN Vekst ikke bare gir et godt tilbud for de som jobber der, men også samfunnet for øvrig. Blant annet leverer de vaskeritjenester og trepaller som lokalt næringsliv er avhengig av.

Du kan lese mer om 30-årsjubilanten Ytre Namdal vekst her