Tar corona-faren på alvor

Kommunalsjef Teknisk Håvard Hernes, kommunalsjef Helse og velferd Marit Pedersen, kommunens beredskapsansvarlige Ivar Kvalø, kommunedirektør Hege Sørlie, stabsleder Trine Kvalø, kommunelege Sabine Moshövel og rådgiver Sølvi Iversen fra Oppvekst og familie deltok på møtet om coronaviruset fredag morgen.

Nærøysund kommune ønsker å være forberedt dersom det skulle avdekkes at personer som er smittet av coronaviruset oppholder seg i kommunen. Fredag morgen var kriseledelsen i kommunen samlet for å diskutere hvilke tiltak som må innføres dersom smitte oppdages.

Nærøysund kommune ønsker å være føre var i tilfelle det skulle dukke opp tilfeller av personer som er smittet av coronaviruset. Det er per nå ikke oppdaget tilfeller i Norge av viruset som hittil stort sett har spredt seg i Kina. Likevel ønsker kommunen å være i forkant dersom det skulle oppdages smitte.

Fredag morgen var store deler av kriseledelsen i Nærøysund samlet på Kolvereid for å få informasjon om situasjonen og planer. Kommuneoverlege Sabine Moshövel la fram kommunens nye smittevernplan og det ble diskutert hvilke rutiner og tiltak som må iverksettes dersom det skulle oppdages coronasmitte.