Strøm film med lånekortet ditt

Nærøysund folkebibliotek har gleden av å tilby sine brukere muligheten å se film på nett kostnadsfritt. Nå kan du bruke bibliotekkortet ditt til å låne spillefilmer fra bibliotekenes egen filmstrømmetjeneste, Filmoteket. Her kan du velge blant norske, nordiske, europeiske og internasjonale titler for både barn, ungdom, familier, voksne og seniorer. Med en katalog som nesten har 2000 filmer vil det være noe for enhver smak. Alt du trenger er et lånekort og internett, så er det mulig å nyte opp til 6 filmer i måneden.

- Har du et nasjonalt lånekort knyttet opp til en av avdelingene i Nærøysund kommune er det mulig å leie film og serier helt kostnadsfritt ved å lage en bruker på filmoteket med lånekortet sitt, forteller biblioteksjef Wanja Larsen.

Over 145 bibliotek i Norge er knyttet til Filmoteket og Nærøysund folkebibliotek er glade for å kunne tilby denne tjenesten til befolkningen. Filmoteket har en filmkatalog med nesten 2000 filmer og med et stort spenn mellom klassikere, filmatiserte bøker, Oscar-vinnere til nisjefilmer vil det være noe som kan være interessant for enhver person.

Per dags dato er det mulig å se opp til seks filmer i måneden. Lånte filmer kan du se i 48 timer, på alle plattformer, i alle de kjente nettleserne. Du kan også overføre filmene til større skjerm via AirPlay og Chromecast.

- De ansatte på biblioteket er selv brukere av filmoteket og er imponert over brukervennligheten og filmtilbudet. Vi håper at det er flere her i Nærøysund kommune som er filmengasjerte og vil få glede over vårt nye tilbud, avslutter Wanja.

For mer informasjon ta en tur innom biblioteket eller les her

NB: Du må registrere deg på Filmoteket for å bruke tjenesten.

Få et stort utvalg filmer rett inn i PC-en din - helt gratis.