Stor oppgradering av badeplassen ved Storvatnet

Badeplassen ved Storvatnet er et godt alternativ for de som ønsker seg en dukkert. Det er en av få ferskvann i kommunen som er tilrettelagt for bading på denne måten.

De siste to årene har badeplassen ved Storvatnet rett ved Torstad fått en omfattende oppgradering. Nærøysund kommune har fått 350 000 kroner i tilskudd fra Trøndelag fylkeskommune for å ruste opp badeplassen. Nå er det blant annet kommet på plass nye benker, en ny flytebrygge og en ny gapahuk.

Badeplassen ved Storvatnet er en av to steder i Nærøysund som går under kategorien Statlig sikret friluftsområde. Dette innebærer at området skal være sikret og tilrettelagt for allmennheten. Det andre området i Nærøysund under denne kategorien er Sør-Gjæslingan. Nærøy kommune har i mange år jobbet med utvikling av badeplassen, og dette arbeidet er nå videreført av Nærøysund kommune. Kommunen har fått tilskudd på 350 000 kroner fra Trøndelag fylkeskommune til oppgradering. Dette arbeidet startet i fjor sommer og første del av oppgraderingen er gjennomført. Det er søkt om mer midler for å utvikle området ytterligere.

Det arbeidet som nå er gjort omfatter blant annet etablering av en ny flytekai for badegjestene, den er ordnet universell utforming slik at alle kan komme seg ut til denne. Det er dessuten satt ut en god del nye benker samt to nye griller som besøkende kan benytte. Nylig sto den store nye gapahuken ved badeplassen klar. Denne har god plass for mange besøkende både om sommeren og utenfor badesesongen.

Alle er velkommen til å bruke området. Storvatnet ligger 7,5 kilometer fra Ottersøy sentrum i retning Eidshaug. For å komme dit må du passere avkjørselen til Torstad og kort tid etter får du vannet og området på venstre side. Den romslige parkeringsplassen er skiltet fra vegen.