Sparebank 1 SMN ga TV i gave til Sykestua

Ansatte fra Rørvik sykestue kunne fornøyd motta gaven fra de ansatte i Sparebank 1 SMN hadde med. Sykestua var et av 25 sykehjem i regionen som fikk en TV med tilhørende utstyr i gave fra banken. I tillegg fikk alle beboerne på sykestua og omsorgsboligene Soltoppen en blomst i gave fra banken.

Fredag troppet ansatte fra Sparebank 1 SMN opp på Rørvik sykestue med hendene fulle av gaver. I tillegg til blomster til alle beboerne fikk sykestua også en splitter ny TV i gave fra banken.

SpareBank 1 SMN ønsket å bidra med musikk og juleglede for beboere og ansatte på sykehjem. Nå er Rørvik sykestue et av 25 sykehjem i Midt-Norge som får nytt TV-utstyr av banken til jul.

– Det har vært et utfordrende år der besøkene på alders- og sykehjemmene har vært begrenset, og flere underholdningstilbud har vært avlyst. Vi har fått høre at mange sykehjem mangler utstyr som TV-skjermer og lydanlegg. Dette er ekstra krevende nå som det ikke er mulig å samle mange beboere på én plass. Derfor ønsket vi å dele ut flunkende nytt utstyr til boliginstitusjoner for eldre, sier banksjef Sunniva Nicolaisen i Sparebank 1 SMN.

Sammen med sine kolleger overrakte hun sist fredag årets julegave til Rørvik Sykestue, i tillegg til blomster til alle beboerne på sykestua. De ansatte i banken har denne uken delt ut juleblomster fra lokale blomsterforretningene på Rørvik, Terråk, Kolvereid og Leka til alle beboerne på sykehjem og eldresentrene i Leka, Bindal og Nærøysund kommune.

Over 1600 forslag kom inn om hvem som skulle få de 25 TV-ene som ble delt ut. Både pårørende og ansatte i helsesektoren har engasjert seg for å få oppgradert utstyret for sine beboere og familiemedlemmer.

Rørvik Sykestue er blant de heldige utvalgte, som klarte å mobilisere nok stemmer til å gå av med seieren. De fikk en 65’’ TV-skjerm og lydplanke på tralle, som enkelt kan flyttes på hjul mellom ulike rom. Slik kan flere beboere få glede av digital underholdning i førjulstiden og videre fremover.

I tillegg til å dele ut TV-utstyr, har banken også laget sin egen digitale julekonsert for sykehjemmet.Også på Kolvereid var bankens ansatte innom med gaver. Beboerne på Nærøy bo- og behandlingssenter, Bjørkåstunet og Sjøsiden fikk blomster i gave fra banken. Som takk ble det servert nystekte julekaker.

- Vi ønsker å glede de eldre, og vi har også ønsket å støtte en kulturbransje som har fått store utfordringer som følge av pandemien. Artister, lyd- og lyd-teknikere har mistet oppdrag og inntekter, og har et inderlig ønske om å få formidle kulturopplevelser til folk i en krevende tid, sier Nicolaisen.

Den digitale julekonsert skal deles med helse- og velferdssentrene over hele regionen.

Sparebank 1 SMN sponset også strømming av adventskonserten til Rørvik Gospelkor søndag 20.desember.

Kommunen og beboere og ansatte på Rørvik sykestue er veldig takknemlig for gaven fra Sparebank 1 SMN.