Søker en strategisk leder for Helse og velferd

Nærøysund kommune søker en ny kommunalsjef for Helse og velferd. Er du en strategisk, samlende og handlekraftig leder som ønsker å jobbe for utvikling? Da er kanskje dette jobben for deg.

Søk på stillingen her

Vi søker etter en strategisk, strukturert og tydelig leder

Kommunalsjef helse og velferd har det overordnede ansvaret for ca. 400 årsverk. Vi søker etter en strategisk, strukturert og tydelig leder med evne til å skape oppslutning og motivasjon både internt og eksternt.

Helse og velferd er organisert med 5 enheter (helse og mestring, rus og psykisk helse, heldøgns omsorg, hjemmebaserte tjenester og miljøtjeneste). I tillegg egen stabsområde med brukerkontor og ressursstyring. Enhetene er ledet av enhetsledere, med avdelingsledere ute i virksomhetene.

Kommunalsjef helse og velferd sitter i kommunedirektørens ledergruppe og er en viktig bidragsyter i den strategiske utviklingen av en ny kommune, der stillingen har store muligheter til å danne utvikle fremtidige tjenester i samarbeid med ansatte og brukere av tjenesten. https://www.naroysund.kommune.no/tjenester/helse-og-velferd/

Nærøysund kommune satser aktivt på digitalisering og velferdsteknologi. Satsningen er tverrsektorielt organisert.

Kommunalsjef vil lede en sektor som skal levere gode fremtidsrettede tjenester og legge til rette for at folk selv kan mestre egne liv. Nærøysund kommune er opptatt av å ta i bruk velferdsteknologi innenfor helse- og omsorgstjenestene, og fokus på dette vil bli viktig for fremtidens tjenesteleveranse til innbyggerne.

Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være

• Tydelig strategisk ledelse med fokus på samspill, utvikling og innovasjon, sammen bygger vi den nye kommunen
  • Overordnet ledelse av tjenesteområdene
  • Sørge for god personalledelse, riktig og god tjenestekvalitet, og oppfølging av mål- og resultatkrav
  • Utarbeide og presentere saker, gjøre analyser, gi informasjon og rapportere for tjenesten som grunnlag for administrative og politiske beslutninger
  • Budsjett- og økonomiansvar
  • Utarbeide og vedlikeholde overordnede systemer og rutiner for tjenestene
  • Strategisk utviklingsarbeid
  • Medvirke til regionalt samarbeide
  • Fast medlem av kommunens kriseledelse
  • Kommunalsjef rapporterer til kommunedirektør

Ønskede kvalifikasjoner

• Høyere relevant utdanning fra høyskole og/eller universitet, utdanning innen helse og velferd er ikke et krav
  • Ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
  • Kjennskap til lovverk for å kunne ivareta kommunens målsetting på partssamarbeid
  • Forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon
  • God kunnskap om økonomi og økonomistyring
  • Grunnleggende forståelse for ansvarsområdet

Personlige egenskaper

Du er en tydelig, strategisk leder som er utviklingsorientert, tilstede og som ser muligheter ved bruk av ny teknologi. Som leder stiller du krav, samarbeider godt med andre og oppfordrer til tverrfaglig samarbeid. Du er opptatt av å holde kommunedirektør fortløpende oppdatert/orientert, og har instinkt for hvilke saker som bør avklares med kommunedirektør. Det må derfor falle naturlig for kommunalsjef å samhandle i det daglige med kommunedirektør.

Vi ønsker oss en kommunalsjef som har god rolleforståelse og er en kulturbygger som bidrar til stolthet og engasjement i organisasjonen. Du evner å videreutvikle felles mål og arbeider for et godt samspill med øvrige ledere i administrasjon, tillitsvalgte, politikk, innbyggere og næringsliv.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Hvorfor er akkurat denne kommunalsjefstillingen spennende?

• Kommunalsjef får jobbe strategisk med utviklingen av tjenestene i Nærøysund kommune
  • En spennende lederstilling i en kommune med positiv utvikling og et svært aktivt næringsliv
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Konkurransedyktige betingelser inkl. god pensjonsordning KLP og forsikringsordninger

Vi vil være behjelpelig med å skaffe bolig, hvis ønskelig.
Tilsetting skjer forøvrig etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Nærøysund kommune er i en spennende utviklingsprosess, der vi rigger kommunen for fremtidens krav og muligheter, og vi ser viktigheten av å ha kommunalsjefer i toppledergruppen som er fremtidsrettet og har gode lederegenskaper.

Søknadsfrist: 22. juni

Les mer om stillingen her