Snart klart for lek mellom generasjonene

Aktivitetsleder Tone Iren Nygård (til høyre) har fått med seg representanter fra lokale lag og foreninger til å gjennomføre Generasjonslekene. Fra venstre: Bente Moe Forås, Anne Bjørg Evenstad, Kitt Kvalø Johansen, Margit Solheim, Vigdis Værum og Helga Hagen.

Hinderløype med rullator, spikking, frisbeegolf og fingerhekling er noe av det som det konkurreres i når Generasjonslekene avholdes for første gang i Nærøysund onsdag 7. juni. Alle som vil – uansett alder oppfordres til å bli med på lekene ved Rørvik aktivitetshus denne dagen.

Det er Senter for et Aldersvennlig Norge og Norges Frivilligsentraler som står bak Generasjonslekene som arrangeres i flere kommuner rundt om i landet. Blant disse er Nærøysund.

Målet med Generasjonslekene er at folk fra ulike generasjoner skal komme sammen for å leke, samarbeide og ha det gøy. Det deles inn i lag. Hvert lag skal bestå av minst to generasjoner. Du trenger ikke å melde deg på før du kommer, og du kan godt komme alene – da får du tildelt et lag. Møt opp ved Rørvik aktivitetshus klokken 11.00 onsdag 7. juni for å bli med på moroa. Arrangørene har fått med seg trivselsagenter fra 4. klasse ved Rørvik skole. De skal både være med på å arrangere og delta i øvelsene. Ellers blir det med flere skolestartere fra barnehager i Rørvik med blant deltakerne. Foreldre og besteforeldre til barna som skal delta oppfordres til å bli med. Det gjør også alle andre voksne som vil være med på litt lek og uhøytidelig moro.

En lokal arbeidsgruppe har i samarbeid med lag og foreninger som har tilhold Rørvik aktivitetshus planlagt Generasjonslekene i Nærøysund. Lekene vil foregå både utendørs og inne på aktivitetshuset. Lagene har ansvar for ulike poster sammen med trivselsagentene. Ute blir det blant annet mulig å utfordre seg i øvelsene hinderløype med rullator, potetløp, kast med erteposer, spikking og frisbeegolf. Inne blir det blant annet to quizer, fingerheklingskonkurranse og innendørs sykkelkonkurranse. Det er dermed noe for enhver smak, og man må ikke være med på alle postene når man deltar.

– Vi håper så mange som mulig kommer til Rørvik aktivitetshus 7. juni klokken 11.00, sier aktivitetsleder og samfunnskontakt i Nærøysund kommune Tone Iren Nygård. Arrangementet blir åpnet av ordføreren. Etter åpningsmarkeringen blir deltakerne delt inn i lag. Det blir musikk gjennom dagen ved Tore Gravseth, samt at det serveres mat inne på aktivitetshuset.

Parkeringsplassen ved aktivitetshuset brukes til aktivitetene. Deltakerne oppfordres derfor til å parkere i sentrum eller andre plasser og gå opp til aktivitetshuset. Rørvik aktivitetshus holder til i gamle Vikna bo- og servicesenter i Elvegata 30.

Har du spørsmål om Generasjonslekene ta kontakt med Tone Iren Nygård.

Les mer om generasjonslekene her

Tone Iren Nygård
Aktivitetsleder/samfunnskontakt