Skal samles rundt eldres kultur igjen

EKM 2022 samlet mange av Nærøysunds innbyggere over 60 år. Dette bildet er fra turen som gikk til Salsbruket og blant annet industrimuseet der.

I 2023 skal den tredje utgaven av EKM – Eldres kultur møtes avholdes i Nærøysund. Denne gang legges kulturuka for innbyggere over seksti år til våren – nærmere bestemt i uke 17. Har du lyst til å bidra eller få mer informasjon om den kommen EKM ta turen til Aktivitetshuset på Rørvik tirsdag 10. januar klokken 13.00

I 2021 og 2022 har EKM Nærøysund blitt avholdt på høsten. I 2023 blir denne samlingen av ulike kulturarrangement for Nærøysundere over seksti år gjennomført i uke 17. Det vil si 24. til 30. april 2023.

EKM 2022 ble en suksess med mange arrangement rundt i kommunen med god deltakelse fra nærøysundere i målgruppen.

– Vi vil rette en stor takk til alle so bidro til å gjennomføre EKM i 2022 og som var med på å gjøre dette til en suksess. Det gjelder både de som har planlagt, de som lag og foreninger som har bidratt og privatpersoner som var med, sier Kari L. Hestad som er kulturmedarbeider i Nærøysund kommune. Kommunen har en koordineringsoppgave knyttet til EKM, mens det er personer i målgruppen som selv er i styringsgruppen.

Nå starter planleggingen av EKM 2023. Dersom du har noen innspill kan du ta turen til Aktivitetshuset på Rørvik tirsdag 10. januar klokken 13.00. da blir det informasjons- og formøte om EKM 2023. Har du noe å bidra med, eller er nysgjerrig på hva som kan komme til å skje bør du ta turen.

Se noen bilder fra EKM 2022 under

Kari Hestad