Samspill PÅ TVERS - kulturskolen samhandler

Slik det blir gjort med mange enheter og avdelinger i Nærøysund kommune, slås også kulturskolen sammen fra to til en i disse dager. Akkurat nå er vi igang med en prosjektperiode der vi har nettopp samhandling og samarbeid som øverste målsetning. Da må også elevene samarbeide - og hva er vel bedre da enn "samspill på tvers"?

Blåserekke, keyboardrekke og trommerekke. Samspill er gøy - ekstra gøy med ekstra mange!

Når vi nesten er fremme ved påska - legger en hel del av musikkelevene ved Nærøysund Kulturskole ut på turné. Nei, ikke til Europa - men til Nærøysund :-) Vi har nemlig bestemt oss for å bruke kommunesammenslåingsperioden (langt og gøyalt ord!) til å reise rundt til skoler i kommunen for å spille og fortelle om oss sjøl. Om hva vi driver med og hvordan vi har det. Dette kan såklart ikke lærerne reise rundt og gjøre på egen hånd! Nei, da må vi ha med oss elever. Og elevene må spille.

Vi fokuserer akkurat denne vesle mars-turnéen, som er et samarbeid helt på kryss av gamle kommunegrenser, på musikkfaget. Nå i første omgang jobber således en hel del av elevene på musikkfag med en konsertproduksjon. Den vises først til skoleelever i kommunen - og senere vises den også til befolkningen i en åpen konsert.

Vokalister, gitarister og bassister i drivende samspill.

Tirsdag i uka som var møttes elevene i det ene av tre team som er blitt satt sammen til en heidundrandes første samspill-øvelse. Og jammen låt det imponerende fra første tone. Vi mener også å ha registrert at elevene hadde en artig tirsdags kveld, der nye musikalske og sosiale bånd ble knyttet. Og vi er sikker på at mange gleder seg litt til kommende to tirsdager med mer "samspill på tvers"!

PS: vi har såklart en plan for andre av kulturskolens fagområder (altså de som ikke dreier seg om musikk) om andre måter og andre arenaer å markedsføre seg og vise seg frem på i samarbeid senere i vår. Vi kommer derfor på banen med invitasjon til mer gøy fra Nærøysund Kulturskole senere... 💪💪💪