Planlegger desentralisert tilbud for barnehagelærerutdanning

Fra høsten 2024 planlegger Nord universitet i samarbeid med Nærøysund kommune og Namdal studiesenter en Nett og samlingsbasert deltid barnehagelærerutdanning over 4 år.

Det inviteres til et informasjonsmøte i Nærøysund torsdag 2. november, samt et digitalt informasjonsmøte 5. desember.

Det planlegges 3 fysiske samlingsuker (mandag-torsdag) i tillegg til 6 faste nettundervisningsdager pr. semester. De stedlige samlingene vi i hovedsak gjennomføres på rådhuset i Kolvereid.

Barnehagelærerutdanningen består av ulike tverrfaglige emner. I løpet av studietiden skal en ha 20 ukers veiledet praksis. Det vil være mulig å gjennomføre halvparten av praksisen på egen arbeidsplass, om en arbeider i barnehage.

Studiet kvalifiserer blant annet til pedagogisk arbeid i barnehage og skolefritidsordning.Det krever mye å gi barn de beste mulighetene for lek, læring og omsorg. Derfor ønsker vi å utdanne barnehagelærere med solid faglig kunnskap, engasjement, kreativitet og yrkesforståelse.

Opptak til studieprogrammet krever generell studiekompetanse, men man kan også få opptak på bakgrunn av realkompetanse. Se studiets nettsider for mer informasjon.

• 1. mars er søknadsfristen på bakgrunn av realkompetanse.
  • 15. april er søknadsfristen på bakgrunn av generell studiekompetanse.

Kontaktinfo:

Faggruppeleder barnehagelærerutdanningen: Elin Børve, elin.borve@nord.no tlf. 74 02 25 82

Studieveileder, Are Johansen : are.johansen@nord.no tlf. 74 02 25 26

Vi ønsker å være i dialog med interesserte søkere til studiet og håper å møte mange på  LæreriNord sitt møte i Nærøysund 2.11.23 kl. 18.00-20.00.

Påmeldingslenke til dette finner du her: https://forms.office.com/e/YxL1Q3kCS8

I tillegg vil det bli lagt opp til et digitalt informasjonsmøte for interesserte tirsdag 5.12 kl. 16.30. Lenke til dette møtet legges ut i god tid før møtet.