Pårørendeforeningen ordnet nye bilder

Pårørendeforeningen gjør mye for å skape trivsel for beboerne på Sjøsiden. Nå kan beboere, ansatte og besøkende glede seg over flotte bilder som har kommet opp på veggen. Fra venstre Aslaug Tangen, Gudmund Haug, Inger Wannebo, Ernst Moe, Dagmar Dolmen og Grethe Dolmen

Nå er det kommet opp fem nye store bilder fra ulike deler av Nærøysund på veggene på Sjøsiden på Kolvereid. Det er pårørendeforeningen som har kjøpt inn og hengt opp bildene som skal være til glede for både beboere, ansatte og besøkende.

Nå kan beboerne ved omsorgsboligene på Sjøsiden på Kolvereid se flotte landskapsbilder fra ulike deler av kommunen. Det er fotograf Steinar Johansen som har tatt bildene og de er montert på store glassplater og hengt opp i gangen på Sjøsiden.

Gudmund Haug har sammen med Bent Bråteng i kommunens byggdriftavdeling fått på plass de nye bildene som skal pryde veggene på sjøsiden. Blant annet dette store bildet fra Vandsøya.

– Vi hengte opp de siste mandag denne uken, forteller Gudmund Haug, som er kasserer i pårørendeforeningen og som har vært med på å henge opp bildene. Tiltaket ble satt i gang for å gjøre det enda triveligere for beboerne ved omsorgsboligene.

– Vi må virkelig skryte av pårørendeforeningen. De bidrar til mye trivsel, sier medarbeider ved Sjøsiden Inger Wannebo. Den siste tiden har pårørendeforeningen i tillegg til bildene kjøpt inn sitteskinn og vaffeljern til grillhytta som tidligere i år ble åpnet utenfor NBBS og Sjøsiden. Snart skal de arrangere pizzafest med musikk fra trekkspillklubben for beboerne.

– Vi vil gjerne ha med flere pårørende når vi har aktiviteter for beboerne, sier Grethe Dolmen, som er leder for pårørendeforeningen.

Bildene som nå er kommet på plass har allerede blitt godt lagt merke til av beboerne. Her kan mange av dem se motiv fra sine hjemplasser eller andre steder de drar kjensel på. På de totalt fem bildene er det motiv fra Foldereid, Kalvika i Gravvik, Kolvereid, Abelvær og Vandsøya.

Bildene kan godt være en samtalestarter for besøkende og beboere. Her ser mor og datter Dagmar og Grethe Dolmen på bildet Steinar Johansen har tatt over Kolvereidvågen.