Ønsket nyttårsbarnet velkommen

Amund Hellesø, Lars Fredrik Mørch, Jonas Williksen og Kim Laupstad stilte nylig opp med gaver til årets nyttårsbarn i Trøndelag og Nærøysund.

Nylig troppet representanter fra Namdalskysten Næringsforening og Nærøysund kommune opp for å møte nyttårsbarnet i Trøndelag og hennes foreldre. Hun bor i Nærøysund, og bidrar dermed til enda mer folkevekst i kommunen.

I løpet av 2022 vokste folketallet i Nærøysund med 158 personer. Det skyldes både økt tilflytting og at det fødes flere barn enn det er dødsfall i kommunen.

I løpet av 2022 ble det registrert 105 fødsler i Nærøysund. Det var litt mindre enn rekordåret 2021 da det ble født 128 barn i kommunen, men likevel over snittet de senere årene.

En som ikke rakk å bli født i 2022 var datteren til Julie Rørdal og Emil Tinmannsvik Arnø. Hun ble født knappe to og en halv time inn i 2023 og ble dermed årets nyttårsbarn i både Nærøysund og hele Trøndelag.

– Dette mente vi var viktig å markere. Spesielt med tanke på +1000-arbeidet og at vi ønsker fortsatt vekst i

Årets nyttårsbarn bidrar til +1000

kommunen, sier markedsansvarlig i Namdalskysten Næringsforening Jonas Williksen. Sammen med Lars Fredrik Mørch som er leder i næringsforeningen, ordfører Amund Hellesø og Kim Laupstad fra Amfi Rørvik var han nylig og møtte nyttårsbarnet med foreldre. Med seg hadde de en rekke gaver. Blant annet en body med +1000-logoen. Næringsforeningen hadde fått med seg Cubus Rørvik og Design BH på å få til denne. I tillegg fikk familien et gavekort på 1000 kroner fra Amfi Rørvik.

Gaven fra Nærøysund kommune var ett år gratis barnehage fra da jenta starter i barnehagen. I tillegg spanderte Namdalskysten Næringsforening kake på foreldrene.

To og en halv time ut i 2023 ble Julie Rørdal og Emil Tinmannsvik Arnø foreldre for første gang. Det fortjener litt feiring.