Ønsker flere søkere på visuelle fag

Innenfor sjangeren "Visuelle fag" sorterer det mange spennende fagfelt som kulturskolen ønsker å styrke. Derfor forlenger Nærøysund kulturskole nå søknadsfristen til enkelte av disse fagene, for å få litt flere elever inn på undervisningsgruppene som skal igang til høsten - både på Kolvereid og Rørvik.

Turid Bjørkmann - kunstner og lærer i visuelle kunstfag - har jobbet i flere år innen kulturfeltet i gamle Vikna kommune. Når kulturskolen nå samkjører alle tilbud på tvers av disse gamle kommunegrensene, betyr det for eksempel at elever som tidligere bodde i Nærøy kommune nå også kan få glede av Turids kompetanse. Hver mandag kommer Turid til å jobbe på Kolvereid, blant anna med en gruppe elever som har søkt billedkunst i kulturskolen og som skal ha sin undervisning på nye Kolvereid skole.

Turid Bjørkmann - her flankert av kulturskolerektor Øyvind Nordstrand - ønsker flere søkere på visuelle fag og forlenger søknadsfristen på disse frem til 21. juni.

Det er likevel ikke så mange som har søkt dette, og enkelte andre visuelle fag på "Nærøysida" som man skulle ha ønsket. Derfor går kulturskolen nå en ekstra runde og slår et slag for visuelle fag - slik at kanskje ennå flere får med seg muligheten. Det er først og fremst en undervisningsgruppe i "billedkunst" som skal i gang på Kolvereid at det er plass til flere nå. Men det er også noen plasser på de andre gruppene - f.eks. på det nye fagtilbudet "Design og Redesign" som kommer igang i Rørvik fra høsten av.

Kulturskolen har derfor nå åpnet opp søknadsmuligheten på alle visuelle fag, selv om søknadsfristen egentlig gikk ut 1. juni - og lar den ligge åpen ut inneværende uke. 21. juni stenges den igjen, så da er det bare å si: LØP OG SØK!

SØK HER!