Nytt ungdomsråd på plass

Det nye ungdomsrådet i Nærøysund består av Tiril Grande Hallan, Ingrid Williksen, Alma Christiansen, Johanna Sørensen, Hermine Blikø, Trym Rørstrand, Ida Laukvik, Alexander Finnvik og Victoria Finnvik. Mikkel Stevik var ikke til stede da bildet ble tatt.

Tirsdag 26. september hadde det nye ungdomsrådet i Nærøysund sitt første møte. Fem faste og fem varamedlemmer er nå klar for innsats.

I sitt møte på tirsdag oppnevnte kommunestyret i Nærøysund nye medlemmer i ungdomsrådet. Samme dag hadde det nye rådet sitt første møte. Seks av medlemmene er nye, mens fire fortsetter i ett år til i ungdomsrådet.

Representantene er valgt ut etter innspill fra ungdomsskolene og de videregående skolene i Nærøysund. Sittende ungdomsråd har foreslått medlemmene til kommunestyret.

Ungdomsrådet for 2023/2024 består av:

• Victoria Finnvik, YNVS
  • Tiril Grande Hallan, Kolvereid ungdomsskole
  • Alma Christiansen, Rørvik ungdomsskole
  • Mikkel Stevik, Val vgs.
  • Ingrid Williksen, Rørvik ungdomsskole

Varamedlemmer

• Johanna Sørensen, Rørvik skole - personlig vara for Victoria Finnvik ‘
  • Ida Laukvik, Kolvereid ungdomsskole - personlig vara for Ingrid Williksen
  • Trym Rørstrand, Kolvereid ungdomsskole - personlig vara for Mikkel Stevik
  • Alexander Finnvik, Kolvereid ungdomsskole - personlig vara for Tiril Grande Hallan
  • Hermine Blikø, Rørvik ungdomsskole - personlig vara for Alma Christiansen

Victoria Finnvik fortsetter som leder, mens Tiril Grande Hallan blir nestleder.

Victoria, Tiril, Alma og Hermine fortsetter fra det forrige ungdomsrådet, mens de øvrige er nye i rådet.