Nytt ungdomsråd på plass

Jacob Mørch, Hermine Emilsen Blikø, Agnethe Øvereng, Victoria Finnvik, Bendik Emilsen og Alma Christiansen er representanter og vararepresentanter i Nærøysund ungdomsråd. Det er også Oda Li Urdshals, Lucas Alexander Kongensøy, Pia Engesvik og Tiril Grande Hallan som ikke er med på bildet.

Kommunestyret i Nærøysund utnevnte i sitt møte 22. september nytt Nærøysund ungdomsråd.

Ungdomsrådet er ungdommene i Nærøysunds talerør inn i kommunale prosesser. Rådet består av fem faste medlemmer, samt fem varamedlemmer. Medlemmene velges fra ungdomsskolene og de videregående skolene i Nærøysund.

Det ungdomsrådet som nå er på plass består av både et par med erfaring fra rådet fra tidligere, samt en god del nye representanter. Medlemmene velges for to år om gangen. Det ble vedtatt nye retningslinjer for ungdomsrådet tidligere i år. Derfor var alle på valg denne gang, hvorav noen for ett år, og andre for to år. Medlemmene er i alderen 13-18 år.

Ungdomsrådet i Nærøysund består nå av

Faste medlemmer:

Victoria Finnvik, Ytre Namdal videregående skole – leder

Bendik Emilsen, Ytre Namdal videregående skole – nestleder

Alma Christiansen, Rørvik skole

Agnethe Øvereng, Austafjord skole

Tiril Grande Hallan, Rørvik skole.

Vararepresentanter:

Oda Li Urdshals, Ytre Namdal videregående skole