Nyansatte ble bedre kjent med kommunen

Internship Silje Risvik Strand (nummer to fra høyre) hadde som oppgave å koordinere introdagen hvor blant annet Andreas Langvik som jobber ved Kolvereid skole, Eskil Dekkerhus som er turnusfysioterapeut, ungdomskontakt Sigrid Tviberg og Inga Hjelle som jobber ved Rørvik skole deltok.

Nærøysund kommune har et opplegg der alle nyansatte i kommunen inviteres til en introdag der de får mulighet til å bli litt bedre kjent med kommuneorganisasjonen. Mandag 4. september var 36 forholdsvis ferske kommunale medarbeidere samlet i kantina på Rørvik samfunnshus for å bli bedre kjent med sin nye arbeidsplass.

Det var kommunale medarbeidere som har startet i sine jobber etter oktober i fjor som var invitert til en halvdagssamling for å lære mer om kommunen.

Dagen ble åpnet av ordfører Amund Hellesø, som blant annet påpekte viktigheten av å jobbe sammen i kommunen på tvers av enhetene, samt at han ga de ferske ansatte et musikalsk innslag da han framførte «Måne over Nærøysund».

Hovedpoenget med introdagen er at alle som jobber i Nærøysund kommune skal ha kjennskap til hele organisasjonen, ikke bare sin egen arbeidsplass. Alle kommunalsjefene fortalte om sine ansvarsområder, samt at de fikk en introduksjon til blant annet samfunnsplanen.

Det var også satt av en del tid til informasjon tema som er viktig for ansatte som fagsystemer, forsikringer, HMS og pensjon.

36 kommunalt ansatte som har startet i sin jobb i løpet av det siste året fikk lære mer om de ulike områdene i kommunen. Her er det kommunalsjef for Oppvekst og familie Kirsti S. Fjær som forteller om sin sektor.

Det var Silje Risvik Strand som hadde fått oppgaven med å lede og koordinere introdagen. Hun har det siste halvåret vært internship ved HR-avdelingen. Dette har hun vært som en del av sin utdanning ved ESDES School of Business and Management i Frankrike. Silje er Nærøysunds første internship, og er snart ferdig med sin praksisperiode i kommunen. Planleggingen av introdagen er gjort i samarbeid med resten av de ansatte i HR-avdelingen.

Deltakerne ble også utfordret til å være med på en stein/saks/papir-stafett.