Ny leder for brann og redning

Martin Øie Lauten er ansatt som enhetsleder for brann og redning i Nærøysund kommune. Martin vil tiltre stillingen rund 1.desember i år

Martin Øie Lauten starter som leder for Brann og redning i Nærøysund 1. desember.

Martin Øie Lauten er i dag ansatt som samfunnsplanlegger i Nærøysund kommune. Før den tid har han lang erfaring fra forskjellige stillinger i forsvaret. Martin er engasjert, kunnskapsrik, handlekraftig og har gode lederegenskaper. I tillegg har en god kunnskap innenfor beredskapsarbeid.

– Jeg gleder meg veldig til å begynne i jobben og arbeide sammen med mange dyktige ansatte som gjør en særdeles viktig jobb i kommunen, sier Martin Øie Lauten, som i dag er en del av brannmannskapet på Kolvereid, og som dermed kjenner de han skal jobbe med fra før.

– Vi skal sammen skape et godt team og utvikle brannvesenet i Nærøysund til et framtidsrettet brannvesen med et godt fagmiljø innen brann og redning, sier han.

Kommunalsjef teknisk Håvard Hernes er svært tilfreds med ansettelsen og ser frem til å samarbeide med Martin for å utvikle tjenesten innenfor fagområdet brannforebyggende og beredskap videre.

– Martin Øie Lauten ønskes velkommen som enhetsleder brann og redning, sier Hernes.