Nærøysund kommune vertskap for KLP Trykktanken

Lokalt næringsliv stilte opp i panelet under KLP Trykktankens samling på Rørvik nylig Ellen Winge Ler, KLP

Nærøysund kommune var nylig vertskap da KLP Trykktanken hadde havbruk som tema. Fire gründerbedrifter fikk mulighet til å vise seg fram under arrangementet på Innov Arena

Da Nærøysund-ordfører Amund Hellesø nylig ønsket velkommen til KLP Trykktanken Hav 2023 i landets største havbrukskommune, trakk han frem viktigheten av samskapning, tilfang av kompetanse og nettverk for å øke tilveksten av oppstartsbedrifter til regionen. Og det er akkurat det som skjer gjennom KLP Trykktanken, som er et samarbeid mellom KLP og CoFounder, der formålet er å bygge lokalt næringsliv og skape nye arbeidsplasser over hele Norge.

I fem uker har fire spennende oppstartsbedrifter i og rundt havbruksnæringen jobbet intensivt under kyndig

Ordfører Amund Hellesø åpnet samlingen på InnovArena

veiledning fra aktører innen forskning, forretningsutvikling og selve bransjen, for å sette fart og retning mot kommersialisering av forretningsideene. På InnovArena presenterte de fire arbeidet sitt for et meget kompetent panel. Panelet bestod av deltakere fra Innovasjon Norge, Sandnes Transport, Oppdretters Miljøservice, Salmar, Tidligfasefondet og KLP.

Dette er andre gang KLP Trykktanken arrangeres med tema havbruk. Her kan du lese om fjorårets vinner, krabbefisker Jim Sæternes fra Rørvik.

Etter presentasjonene var det dialogmøte med deltakere fra kommuner i regionen, kommunale utviklingsselskap, samt innovasjonsselskap. Der ble det diskutert hvordan samarbeid på tvers av miljøer og kommuner kan styrke tilveksten av teknologibaserte bedrifter i regionene.

Her kan du lese mer om KLP Trykktanken: https://trykktanken.no/