Nærøysund Kommune inviterer til aktivitetsdag der både liten og stor må spille på lag

Generasjonslekene blir avholdt ved Rørvik Aktivitetshus

Nærøysund er etter en søknadsrunde er valgt ut til å arrangere Generasjonslekene i 2023 med hjelp fra Senteret for et Aldersvennlig Norge. Med det er duket for lek og moro for alle Nærøysundere, uansett alder den 7. juni 2023.

Ved at generasjoner møtes skapes gjensidig forståelse for hverandre, det utveksles kunnskap og erfaringer som gir sterke bånd som bidrar til bedre forståelse mellom aldersgruppene. Det er en dag for sosialt samvær mellom generasjoner hvor lek og moro står i sentrum. Generasjonslekene blir gjennomført ved Rørvik Aktivitetshus onsdag 7. juni.

Møteplass for mangfold og inkludering

Senteret for et Aldersvennlig Norge og Norges Frivillig sentraler, gjentar suksessen fra 2022, og har invitert landets kommuner og frivilligsentraler til å søke om å få hjelp og støtte til planleggingen av en ny runde med Generasjonslekene i 2023.

I et Aldersvennlig Norge skal det være møteplasser og arenaer der alle generasjoner kan møtes gjennom ulike aktiviteter. Ved å legge til rette for at Generasjonslekene kan arrangeres i enda flere norske byer og tettsteder, ønsker vi å bidra til nettopp dette. Vi er veldig glade for at nettopp Nærøysund kommune er med, sier Anne Berit Rafoss fra Senteret for et Aldersvennlig Norge.

Uansett alder og fysisk form

Generasjonslekene er et arrangement med aktiviteter som bidrar til mangfold og inkludering på tvers av generasjoner, og der frivilligheten i samarbeid med kommunen står i sentrum. Aktivitetene er i hovedsak fysiske, men er lagt opp slik at alle skal kunne delta – uansett fysiske forutsettinger.

Vi organiserer lagene, tanken er at hvert lag skal ha minst 2 generasjoner. Her kan man invitere med seg en god nabo eller studievenner.

Lag og foreninger og næringsliv oppfordres til å delta eventuelt bidra inn i planleggingen, sponsor eller medarrangør.

­Kontaktinformasjon Tone Iren Nygård, aktivitetsleder/samfunnskontakt Nærøysund kommune, telefon 47 64 28 45  tone.nygard@naroysund.komune.no

Senteret for et Aldersvennlig Norge: Anne Berit Rafoss, prosjektleder, 92 46 71 92 anne.berit.raufoss@helsedir.no Les mer om Generasjonslekene og Senteret for et Aldersvennlig Norge på www.aldersvennlig.no