Nå leter vi etter nye lærlinger

Tidligere og nåværende lærlinger innen helsearbeiderfaget var med under utdanningsmessa i november. Nå har Nærøysund kommune lyst ut åtte lærlingestillinger innen dette faget, samt totalt åtte til innen andre fag.

Nærøysund kommune bruker lærlingordningen som en viktig måte å rekruttere nye ansatte. Nå har vi totalt 16 ledige lærlingeplasser med søknadsfrist 13 mars. I år søker vi også etter lærlinger innen IT-driftsfaget og service- og administrasjonsfaget.

Hvert år tar Nærøysund kommune inn lærlinger i ulike fag. For kommunen er det viktig å gjøre dette både for å sikre framtidig rekruttering innen disse fagene, samt for å gi lokal ungdom nødvendig erfaring for videre arbeidsliv.

Nå har lyst ut årets lærlingestillinger, og i år søker vi etter totalt 16 lærlinger som kan starte opp fra høsten. Denne gang er det lærlinger innen fire ulike fagfelt vi er på jakt etter. I tillegg til at vi også i år søker etter flere lærlinger innen helsefagarbeiderfaget samt barne- og ungdomsarbeiderfaget er vi i år også på jakt etter lærlinger innen IT-drift og service- og administrasjonsfaget. Det er første gang etter etableringen av Nærøysund at det lyses ut lærlingplasser på disse områdene.

Nærøysund kommune har en lærlingplass innen IT-drift og en innen service- og administrasjonsfaget. Begge disse er tilknyttet fellestjenestene. I tillegg lyses det i år ut åtte lærlingeplasser for helsefagarbeidere samt seks innen barne- og ungdomsarbeiderfaget. Arbeidsplassene fordeles mellom Kolvereid og Rørvik både innen helse, barne- og ungdomsarbeidere og service- og administrasjonsfaget. IT-drift er lokalisert ved IT-avdelingen på Rørvik.

Les mer om det å være lærling i Nærøysund her:

Se mer om stillingene her:

Helsefagarbeider

Barne- og ungdomsarbeider