Markerte 8. mai ved soldatgrava

Nærøysund kommune har en tradisjon med å markere 8. mai, som er frigjøringsdagen og veterandagen. I år ble arrangementet avholdt ved soldatgraven på Rørvik med musikk og tale.

Vanligvis avholdes 8. mai-markeringen i parken i Rørvik, men der er det igangsatt oppgradering, slik at arrangementet i år var flyttet til graven til flyver og fenrik Alf Johan Hansen som omkom under et øvingsoppdrag i 1956.

Ved arrangementet holdt varaordfører Terje Settenøy en tale hvor han blant annet trakk fram at markeringen av 8. mai var ekstra viktig i år når det pågår en krig i Ukraina – ikke veldig langt fra vårt eget land.

Rørvik Musikkforening sørget for nasjonalsanger og marsjer for de som hadde møtt fram på markeringen.

Hele markeringen kan ses i opptak på Nærøysund kommunes facebookside.