Markerer Eldredagen i Fjellvang

Søndag 1. oktober er FNs internasjonale eldredag. Tradisjonen tro blir dette markert med et eget arrangement i Nærøysund. I år foregår det på Fjellvang i Ottersøy med et variert program.

– Tema for eldredagen er i år «Eldre menneskers motstandsdyktighet i en verden i endring», vi kommer til å prate litt om dette. I tillegg har vi et variert program, forteller Hildur Fallmyr, som er leder for Nærøysund eldreråd, og den som skal lede publikum gjennom markeringen av Eldredagen i Nærøysund i Fjellvang forsamlingshus i Ottersøy.

Eldrerådet har lang tradisjon med å markere eldredagen, allerede før kommunesammenslåingen hadde eldrerådene i gamle kommunene felles arrangement på eldredagen.

I år består programmet av:

• Utdeling av medmenneske-prisen ved ordføreren
  • Karl-Anton Swensen informerer om rollen som kommunedirektør
  • Shanty-guttene fra Leka spiller og synger
  • Allsang – matservering – åresalg

Dersom noen har gevinster til åresalget så mottas disse med takk.

Eldredagen er åpen for alle intersserte. Inngangsprisen er 150 kroner. Arrangementet starter klokken 17.00 søndag 1. oktober.