Må fjerne mer masser før veien åpnes helt

Nærøysund kommune har fått en statusrapport fra Trøndelag fylkeskommune i forbindelse med ryddingen etter raset på fylkesveg 7128. Fortsatt gjelder de satte åpningstidene, og det vil ennå ta et par uker før alle massene er fjernet og veien kan åpnes for normal trafikk.

Siden 13. februar har veien mellom Rød og Sør-Eitran i Nærøysund vært åpen i perioder på ulike tidspunkt på dagen. Trøndelag fylkeskommune er veieier der raset har gått. De opplyser nå til Nærøysund kommune at oppryddingsarbeidet er litt forsinket på grunn av at gravemaskinen som skal brukes for å fjerne massene utenfor vegen og i vannet ikke er tilgjengelig før i slutten av uke 10 eller starten av uke 11. Dette innebærer at fortsatt gjelder ordningen med delvis stenging av fylkesveien, og de fastsatte åpningstidene gjelder fram til det blir opplyst om noe annet.

Åpningstidene er som følger:

Hverdager:

06.30-08.30

12.00-13.00

14.30-16.30

20.00-21.30

Helg:

10.00-12.00

18.00-20.00

Det anmodes sterkt om at åpningstidene respekteres og at ikke bilførere fjerner sperringene og tar seg forbi utenom disse tidspunktene.