Lokalbefolkningen takket for asfalt

I oktober ble det lagt asfalt på den kommunale veien på Stor Arnøya. Dette har beboerne ventet på i alle de 50 årene som har gått siden Arnøya fikk fastlandsforbindelse. Torsdag inviterte folket på Arnøya entreprenør og kommunen til kakefest for å feire begivenheten.

Medarbeiderne hos Paulsen Maskin ble påspandert kake av bygdefolket på Arnøya etter at Asfalten nå er på plass.

Helt siden Arnøybrua ble åpnet i 1973 har folket på Arnøya ønsket seg fast dekke på veien på øya. Fylkesveien som går ut mot Kjeøya fikk asfalt for 10 år siden, og da Nærøysund kommunes veiplan ble vedtatt var den kommunale veien ut mot Arnøya førsteprioritet når det kommer til asfaltering. Det er flere årsaker til dette. En viktig årsak er at da det var grusveg måtte kommunen ofte ut med veihøvelen for å drive vedlikehold. Færre lange turer til Arnøya med veihøvelen gir innsparinger i drift. I tillegg er Arnøya et område hvor det bor mange barnefamilier og asfalt er et bidrag til både trafikksikkerhet og bolyst.

Jostein Sørensen takket på vegne av folket på Arnøya både kommunen og entreprenøren for at det nå er fast dekke på veien over hele øya.

Paulsen Maskin har hatt hovedentreprisen på veien, og torsdag 23. november inviterte folket på Arnøya anleggsarbeiderne samt representanter fra Nærøysund kommune til kake for å feire at veien var ferdig. Jostein Sørensen sa på vegne av folket i bygda at de er veldig fornøyd med sluttresultatet. De er også fornøyd med god dialog med entreprenøren underveis ved at de fikk oppdatering på arbeidet og informasjon om fremkommelighet. Sørensen ga en stor takk til både Paulsen Maskin og Nærøysund kommune for arbeidet som er gjort.

Varaordfører Terje Settenøy var også tilstede på markeringen, og han er veldig fornøyd med at beboerne på Arnøya har fått asfalten de har ventet lenge på.

– Dette er et viktig bidrag til bolyst på Arnøya, og jeg gleder meg sammen med beboerne her i området, sier Settenøy.

Varaordfører Terje Settenøy gledet seg sammen med innbyggerne på Arnøya over asfalten som nå er på plass.

Les mer om asfalteringen her