Kulturhuset åpner igjen over jul

Nærøysund kulturhus må holde stengt til over jul.

Nærøysund kulturhus må holde stengt fram til etter jul som følge av skadene som oppsto i forbindelse med en vannskade tidligere i år. Det medfører blant annet at forestillingen med Kveli Rånes Bremseth flyttes til 8. februar.

Nærøysund kommune har nå fått den endelige takstrapporten etter vannskaden som oppsto i midten av august. Den viser at det må til en omfattende demontering og montering av ventilasjonsanlegget i kulturhuset. I tillegg må andre skader i ventilasjonsrommet utbedres. Dette medfører at kulturhuset blir stengt ut året.

– Teknisk har bedt om at arbeidet med utbedring starter opp så snart som mulig, sier Thor Lanesskog som er avdelingsleder byggdrift i Nærøysund kommune.

Stengingen medfører blant annet at Riksteatrets forestilling «Ved målet» som skulle ha blitt vist 3. november blir avlyst. Forestillingen «Artighet varer lengst» med Kveli Rånes Bremseth blir flyttet fra 7. november til 8. februar. Kjøpte billetter gjelder til denne forestillingen. De som har kjøpt billetter vil bli kontaktet.

– Vi beklager dette på det sterkeste, og satser på å komme sterkt tilbake når vi kan ønske publikum velkommen til Nærøysund kulturhus igjen, sier konstituert leder for kultur i Nærøysund Stine Barstad Holm.