Klart for første møte i Nærøysund frivillighetsforum

Onsdag 20. september inviteres alle aktive lag og foreninger i Nærøysund til første møte i Nærøysund frivillighetsforum. Målet er å etablere et forum for samarbeid og informasjon. Møtet blir holdt på Rørvik aktivitetshus.

Det er på bakgrunn av ønske fra frivilligheten og kommunen om bedre samarbeid og informasjon, både mellom frivillighet og kommune og frivilligheten seg imellom at vi nå inviterer vi nå til første møte i Nærøysund Frivillighetsforum, sier enhetsleder for kultur Stine Barstad Holm.

Første møte avholdes på Blåklokkestua ved Rørvik aktivitetshus onsdag 20. september klokken 19.30.

– Vi ønsker at alle aktive lag og foreninger i Nærøysund stiller med minst en representant hver, sier Stine Barstad Holm.

På møtet ønsker kommunen blant annet svar på hva lagene og foreningene har behov for når det kommer til samarbeid og informasjon. Det vil dessuten bli diskutert hvordan et frivillighetsforum i Nærøysund kan organiseres for å imøtekomme behovene fra frivillig sektor.

Agenda for møtet blir som følgende:

• Velkommen fra Nærøysund kommune
  • Presentasjonsrunde
  • Ønsker for frivillighetforum, lag og foreninger sine behov
  • Friskus
  • Har dere planer om å søke spillemidler? Informasjons rundt dette
  • Samfunnsutviklingsfond
  • Kulturmidler