Klar for hallfeiringer

Fredag 14. og lørdag 15. april skal Nærøysund kommune feire de to nye flerbrukshallene i kommunen. Fredag blir det offisiell åpning på SinkabergHansen arena i Rørvik, mens lørdag skjer det samme i Nærøysund arena på Kolvereid.

Begge de to nye hallene sto ferdig høsten 2021 – midt under koronapandemien. Dermed ble det ingen offisiell åpning den gang. Nå er det klart for feiring av hallene. Sett av 14. og 15. april for å være med.

Fredag 14. april blir det fest for SinkabergHansen arena. Det blir servering av kake, kaffe, saft og pølser fra klokken 16.00, med offisiell åpning ved ordføreren klokken 16.30. Blant gjestene denne dagen er brannbamsen Bjørnis som skal holde show for de yngste. Det blir i tillegg andre kulturelle innslag og åpen hall hvor besøkende kan få lære litt mer om de aktivitetene som utøves i hallen samt se seg om inne i hallen.

Lørdag 15. april skjer mye av det samme i Nærøysund arena fra klokken 10.00. Også her skal ordføreren foreta den offisielle åpningen. Det skjer klokken 12.00. For øvrig blir det servering samt at det er mulig å se seg rundt og bli bedre kjent noen av de aktivitetene som til daglig utfoldes i hallen. Av underholdning her kan det nevnes at representanter fra dødseforbundet skal ha oppvisning i dødsing i svømmehallen. Dersom du ikke kjenner til dødsing så er det mer eller mindre spektakulære hopp fra stupetårnet. Stupetårnet i bassenget i Nærøysund arena er nettopp ferdigstilt, og med det er alt som har vært planlagt i hallene kommet på plass. Dermed passer det godt med en offisiell åpning nå.

Arrangementet i Nærøysund arena omfatter dessuten turnoppvisning i basishallen og svømmehallen har gratis inngang denne dagen.

– Vi håper så mange som mulig blir med oss på feiringen av de to flotte flerbrukshallene vi har fått i kommunen vår, sier ordfører Amund Hellesø. Nærøysund kommunes satsing på flerbrukshallene er et viktig bidrag til bolyst, blilyst og god folkehelse for Nærøysunds innbyggere. Det halvannet året som har gått siden hallene ble tatt i bruk viser at dette har vært en viktig og god satsing. Det har vært aktiviteter store deler av døgnet. Hallene har dessuten blitt en viktig møtearena for nærøysundere i alle aldre.

Nå gleder vi oss til å feire hallene! Velkommen med på feiringen!

Programmet for åpningshelga

Fredag 14.april SinkabergHansen Arena, Rørvik

16.00: Servering av kake, kaffe, saft og pølse
16.30: Offisiell åpning av SinkabergHansen Arena