Karnevalsstemning på helsehuset

Karnevalet var et samarbeid mellom Rørvik skole, Vikna Frivilligsentral og kommunens aktivitører på Rørvik. Aktivitetsleder Tone Iren Nygård ledet arrangementet. For anledningen utkledd som pingvin.

Torsdag formiddag hadde gangene på Rørvik helsesenter et snev av Rio de Janeiro og karneval. Det var femteklassingene ved Rørvik skole som sørget for karnevalsopptog. Dette ble gjort i samarbeid med aktivitørene på Rørvik, samt frivilligsentralen.

Det var mange fargerike og fantasifulle kostymer blant karnevaldeltakerne. Det var uvanlig mange klovner, cowboyer og andre fargerike figurer i gangene på helsehuset på Rørvik torsdag 5. mars. Det var aktivitetsleder Tone Iren Nygård som hadde invitert Rørvik skole med på et karnevalarrangement på Kafé Vikna og resten av helsehuset. Vikna Frivilligsentral var også med på gjennomføringen av arrangementet som startet med et karnevalsopptog som gikk gjennom alle deler av helsehuset. Både på Rørvik Sykestue og omsorgsboligene på Soltoppen. Toget startet og stoppet på Kafé Vikna hvor elevene takket for seg med sang og dans etter opptoget. Deretter tok blant andre Kjell Borgan og aktivitørene over underholdningen, Elevene bidro til å skape god stemning med sitt karnevalsopptog samt at det ble servert kaffe og kjeks til både utkledde og sivilkledde gjester. Både beboere på huset og andre gjester hadde tatt turen for å være med på dette arrangementet.

– Det er første gangen vi har et slikt karnevalssamarbeid mellom oss og skolen. Vi håper at dette skal kunne bli en tradisjon, sa aktivitetsleder Tone Iren Nygård fra helsesektoren i Rørvik. Utkledd som pingvin ledet hun toget gjennom gangene på helsehuset.

Karnevalsopptoget gikk gjennom de fleste deler av helsehuset.