Kanonballmestrene er kåret

sju personer i treningsklær. Med en pokal i midten.  - Klikk for stort bildeRørvik skole 2 tok sølv i kanonballserien

I forrige uke ble de første vinnerne av kanonballserien i Nærøysund kåret. Det blir nytt seriespill til høsten. I mellomtiden er det åpne treninger i hallene på både Kolvereid og Rørvik.

Det var laget til Nærøysundgruppen som gikk helt til topps blant de 12 lagene som stilte i seriespillet. Rørvik skole 2 tok andreplassen, mens Flintslagerlaget tok tredjeplassen etter omspill mot KanoNas.

Kanonballserien som Bedriftsidretten i Trøndelag arrangerer etter initiativ fra Nærøysund kommunes bedriftsidrettslag ble en suksess. Flere lag ønsket å melde seg på etter at serien var i gang.

Nå er det klart at det blir oppstart av ny kanonballserie i Nærøysund til høsten med oppstart rett etter høstferien. Det er likevel mulighet til å spille kanonball i tiden framover. Det legges til rette for åpne treninger både i Nærøysund arena på Kolvereid og SinkabergHansen Arena på Rørvik. På Kolvereid er hallen åpen for dette formålet på tirsdager mellom klokken 20.00 og 21.00. SinkabergHansen arena er åpen til samme tidspunkt på onsdager.

– Da blir det mulig å spille kamper for de som møter opp. Men det blir ikke i organisert form med dommere slik det har vært under seriespill, sier Stine Barstad Holm i Nærøysund kommunes bedriftsidrettslag, som håper mange benytter seg av denne muligheten til å holde kanonballformen ved like fram til neste seriestart.

To idrettslag som takker hverandre for kampen - Klikk for stort bildeDet ble omspill om tredjeplassen i serien. Flintslagerlaget vant omspillskampen over KanoNas og sikret seg bronseplass.