Julekonserter på bibliotek og frivilligsentral

Veslemøy Solberg og Sven Ohrvik holder julekonserter på Rørvik og Kolvereid 8. og 9. desember.

8. og 9. desember får Kolvereid og Rørvik besøk av Veslemøy Solberg og Svein Ohrvik som byr på en meningsfull, varm og vakker julekonsert.  Dette er konserter i regi av Den kulturelle spaserstokken.

Veslemøy Solberg og Sven Ohrvik har fått strålende kritikker for sin visekunst og musikalitet, både for tekstene, musikken og fremføringen. I mange år har de turnert land og strand med vakker og variert musikk, gode historier og meningsfulle tekster, mange av dem signert Veslemøy selv. I år har de på oppfordring satt sammen en helt ny julekonsert. Du kommer garantert i julestemning når de holder konsert på bibliotekene i Nærøysund.

Det blir konsert på Bårdstua ved biblioteket på Rørvik onsdag 8. desember klokka 18.00.

Det blir også konsert på Nærøy Frivilligsentral på Kolvereid torsdag 9. desember klokka 18.00

Inngang: 100 kroner

Veslemøy Solberg er artist og tekstforfatter på heltid. Hun er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i Bergen, og har nordisk hovedfag i språk og litteratur fra Universitetet i Oslo. Hun har mottatt flere priser og høstet stor anerkjennelse for visene sine. For noen år siden ble Veslemøy sammen med Felix Johansen nominert til Spellemannprisen for albumet Eventyret om Hanna, og i 2011 ble hun utnevnt til Fylkeskunstner i Buskerud.

Sven Ohrvik er pianist, komponist, arrangør og produsent. Han har vært musikalsk leder for en lang rekke store konsert- og TV-produksjoner, fikk Statens stipend for komponister i 2006, og har jobbet med de fleste i norsk musikkliv. Han har skrevet mesteparten av musikken til Veslemøys viser.

Veslemøy og Sven har solid TV-, radio- konsert- og revyerfaring, og har tidligere gitt ut en rekke CD’er med egne og andres tekster og musikk. De var i en årrekke musikalsk og redaksjonelt ansvarlige for TV-serien «Antikviteter & Snurrepiperier» på NRK1, som på det meste hadde over én million seere.

Lytt til «Julekveldsvise» på YouTube, der hun synger sammen med Erik Bye, Grynet Molvig m.fl. Band: Sven Ohrvik, Odd Nordstoga, Frøydis Grorud m.fl.: