Jenny fikk opp stemningen på EKM

Jenny Jenssen fikk god kontakt med sitt publikum under en av totalt fire opptredener i Nærøysund som en del av den aller første utgaven av EKM Nærøysund

Denne uka avholdes den aller første EKM – Eldres Kulturmønstring i Nærøysund. Gjennom hele uka er det planlagt mange ulike arrangement rettet mot kommunens eldste innbyggere. Tirsdag var det danseband-dronning Jenny Jenssen som fikk opp stemningen med sine countryfavoritter.

Det var ganske så fullt i foajeen på Norveg på tirsdag formiddag. Anledningen var at Jenny Jenssen hadde tatt turen til Rørvik for å by på noen av sine countryfavoritter. Dansebanddronningen fra Bjerkvik er en av hovedattraksjonene for den aller første lokale utgaven av EKM – som står for Eldres Kulturmønstring eller Eldres Kultur Møtes. Totalt har Jenssen fire opptredener i Nærøysund i løpet av mandag og tirsdag. Opptredenen i Norveg var den andre i rekken på Rørvik. I tillegg ventet to forestillinger på Kolvereid etter at denne var gjennomført.

Det var god stemning og Jenny Jenssen viste at hun har en unik kontakt med publikum. I løpet av den knappe timen konserten varte ga hun tilhørerne et godt knippe av de country-melodiene hun selv har som sine favoritter. Dette krydret hun med historier og minner knyttet til sangene.

I tillegg til Jenny Jenssen er seniordanserne fra de tre ulike seniordansklubbene i Nærøysund ekstra aktive underSeniordanserne fra de tre klubbene i Nærøysund deltar på flere av arrangementene under EKM. Blant annet under arrangementet i Norveg tirsdag formiddag.  EKM. De var med på åpningsarrangementet på Austafjord Mølle på mandag og skal være med på et arrangement sammen med Foldereid Hornmusikklag på Foldereid på onsdag. De var også med på konserten i Norveg og hadde en danseoppvisning etter at Jenny Jenssen hadde sin opptreden.

Det er fortsatt mye som skjer under tidenes første EKM i Nærøysund. Se fullt program her:

Se flere bilder fra konserten under