Informasjonsmøte om Menn i helse

«Menn i helse» er en unik mulighet til å ta fagbrev som helsefagarbeider. Utdanningen er tilrettelagt for arbeidssøkende menn i alderen 19 – 55+. Onsdag 7. februar inviteres det til informasjonsmøte om Menn i Helse i Namsos. Og dette er ikke lenger bare et tilbud for menn, kvinner kan også søke

Nærøysund kommune er med i et nasjonalt rekrutteringsprogram hvor arbeidssøkende menn i aldersgruppen 19 – 55+ tilbys et komprimert og forutsigbart utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider. Kommunen stiller med praksis- og læreplasser.

Synes du dette virker interessant, eller kjenner du kanskje noen som dette kan passe for? Det starter opp et nytt kull i mars i år. De som er interessert bør ta seg en tur til Namdalshagen i Namsos onsdag 7. februar klokken 12.00-14.00. Namdalshagen ligger i Søren R. Thornæs veg 10 i Namsos.

Menn i helse er ikke lenger et tilbud bare mot menn. Kvinner i den samme aldersgruppen kan også søke.

På informasjonsmøtet vil du få vite mer om Menn i helse, utdanningen og jobbmulighetene.

I etterkant av møtet kan du melde deg på til intervju. Egnede og motiverte kandidater vil etter intervjuet tilbys en 13 ukers veiledet praksisperiode som helserekrutt. Deretter er det sommerjobb og videre utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider.

For å melde deg på informasjonsmøtet kan du send en e-post til kirsten@mennihelse.no eller meld deg på via din NAV-veileder. Nav-kontoret i Nærøysund kan hjelpe deg med påmeldingen.

Vil du lese mer?

Menn i helse hjemmeside

Menn i helse - er du vår neste mann? (YouTube)

Kontaktperson

Har du spørsmål om Menn i helse? Kontakt fylkeskoordinator Kirsten Ulriksen Skogseth

E-post: kirsten@mennihelse.no

Menn i helse

• Nasjonalt rekrutteringsprogram innen helse
  • Opprinnelig for menn, nå kan også kvinner i målgruppen søke.
  • Deltakerne får tittelen helserekrutter.
  • Under utdanningen veksler helserekruttene mellom å motta ytelser fra NAV og lønn fra kommunen.