Heldigital TV-aksjon i Nærøysund

Søndag 22. oktober er dagen for årets TV-aksjon. I Nærøysund blir aksjonen så å si heldigital. Vi oppfordrer alle til å bidra til Redd Barnas arbeid gjennom digitale innsamlingsbøsser, Vipps eller ved å sette inn penger på innsamlingskontoen. Vil du gi kontanter kan du ta turen innom servicekontoret på Kolvereid eller Rørvik.

Inntektene fra årets TV-aksjonen går til Redd Barna og det viktige arbeidet de gjør for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt.  Pengene blir fordelt mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

Selve aksjonsdagen er søndag 22. oktober, men i år vil det ikke komme bøssebærere på døra til deg som bor i Nærøysund.  Nærøysund kommune har i år valgt å ha en digital innsamlingsaksjon.

Det er mange måter du kan bidra på

• Du kan gi via en digital innsamlingsbøsse. Nærøysund kommune har opprettet en bøsse på Spleis.no som alle kan benytte.
    Nærøysunds digitale innsamlingsbøsse kan du finne her: https://www.spleis.no/project/340789

• Du kan lage deg en egen digital innsamlingsbøsse og oppfordre venner og familie til å bidra gjennom sosiale medier, SMS, epost eller andre kanaler. Du kan etablere en digital bøsse her https://www.spleis.no/tv-aksjonen. Her kan du velge om du ønsker å samle inn som deg selv, eller på vegne av ei gruppe, f.eks. skoleklasse, et nabolag eller vennegjeng.

• Du kan også Vippse ditt bidrag direkte til TV-aksjonen via Vippsnummeret 2133.
  • Eventuelt sende en SMS med kodeord TVA til 2133, da gir du automatisk 300 kroner
  • Du kan sette inn ditt bidrag på innsamlingskonto: 8380 08 09005

Dersom du vil gi kontanter til årets TV-aksjon kan du gjøre dette på sevicekontorene ved kommunehusene på Rørvik og Kolvereid. Her settes det ut bøsser fra onsdag 18. til fredag 20. oktober. På Kolvereid vil dessuten elever fra valgfaget «Innsats for andre» ha en innsamlingsaksjon med bøsser på helseinstitusjonene i løpet av uka.

TV-aksjonen 2023

Redd Barna har årets TV-aksjon

TV-aksjonen NRK Redd Barna går til å hjelpe barn rammet av krig og konflikt. Sammen kan vi gi over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.

Pengene går blant annet til:

• å gi barn muligheten til å gå på skolen
  • å gjenforene barn med familien de har kommet bort fra
  • å støtte tidligere barnesoldater
  • trygge lekeområder der barn kan utfolde seg
  • hjelp til å håndtere vonde opplevelser
  • at barn som har flyktet til Norge, får en aktiv fritid

Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

Les mer om TV-aksjonen her