Har valgt fasadeløsning på Rørvik spektrum

Dette er utgangspunktet for fasaden på den nye idrettshallen i Rørvik. Arkitekten kan ennå gjøre noen justeringer på utforming, men farge- og materialløsningene er nå valgt av formannskapet i Nærøysund.

Formannskapet i Nærøysund kommune har bestemt seg for hvilken løsning en skal velge for fasaden på den nye idrettshallen i Rørvik. Det blir en kombinasjon av svart larvikitt-stein, hvit frilagt marmor og betong malt i okerfarge.

Formannskapets medlemmer fikk tirsdag framlagt tre alternativer til fasadeløsning for nye Rørvik spektrum, som er arbeidsnavnet på idrettshallen som bygges på den gamle skoletomta i Rørvik. Etter en del diskusjon ble de folkevalgte enige om alternativ to. Dette var også alternativet som var mest lik skissene som har ligget til grunn for arbeidet så langt.

Hallen vil få hvit frilagt marmor som hovedfasade på hallen. Klatrehallen som skal være ved inngangspartiet vil være i svart larvikitt-stein, mens mellomliggende garderobebygg og trappebygg mot vest vil få være i okerfarget betong. Fargevalget er blant annet valgt fordi oker tradisjonelt har vært en vanlig farge på bygg langs kysten. Også hvitfargen er vanlig i bygg i kystmiljø. Det sorte skal være en kontrast til det hvite.

Disse løsningene vil legge grunnlag for den endelige fasaden på idrettshallen, men det kan fortsatt komme noen justeringer i forhold til bildet som vises her.