Har samlet seg i FriskHuset

DPS-bygget på Kolvereid er fra nå FriskHuset og her har flere av kommunens tjenester flyttet inn.

Fra og med uke 34 har helsestasjonen på Kolvereid, PPT-tjenesten, kommunepsykologen, fysio- og ergoterapitjenesten på Kolvereid, Frisklivssentralen, mestringsenheten, hverdagsmestringsteamet, familiekoordinatoren og den psykiatriske sykepleieren med hovedfokus på barn og unge samlokalisert seg i det som nå kalles FriskHuset på Kolvereid.

FriskHuset er det nye navnet på det tidligere DPS-bygget på Kolvereid. Kommunen har kjøpt bygget og tatt det i bruk til flere av sine tjenester. Poliklinikken til DPS og Helse Nord-Trøndelag har fortsatt tilhold i den ene delen av bygget, resten er tatt i bruk av ulike kommunale tjenester.

FriskHuset:

Adresse Bjørkåsvegen 17, Kolvereid

Følgende er samlet i bygget:

• Helsestasjonen på Kolvereid
  • Fysioterapi- og ergoterapitjenesten på Kolvereid
  • Hverdagsmestringsteamet
  • Frisklivssentralen
  • PPT-Tjenenesten
  • Mestringsenheten
  • Psykiatrisk sykepleier Bente Finnestrand
  • Familiekoordinator Carina Olsen
  • Kommunepsykolog Leif Trana

Holder på å komme på plass

Den delen av bygget som nå huser de kommunale virksomhetene ble tatt i bruk denne uka. Ikke alle avdelingene har kommet helt i orden ennå, men de er på plass og en del har begynt å motta besøkende der. I øverste etasje holder blant annet Helsestasjonen, samt fysioterapeut og ergoterapeuter. I underetasjen finner du blant annet PPT-tjenesten, mestringsenheten og kommunepsykologen.

Ring for avtale

Avdelingene i FriskHuset vil bruke noen uker på å komme skikkelig på plass og gjøre klar for en offisiell åpning. Da skal det også komme på plass skilting og informasjon om hvor de ulike avdelingene holder til. Alle som skal ha kontakt med medarbeidere på FriskHuset må ringe først for avtale inntil videre.

FriskHuset har flere innganger. Foreløpig vil denne hovedinngangen brukes av alle tjenester, men alle som skal ha kontakt med tjenestene bes om å ringe på forhånd.