God jul-hilsen fra ordfører og kommunedirektør

Vi i Nærøysund kommune vil med denne lille hilsen ønske alle innbyggere, ansatte og samarbeidspartnere en riktig god jul. 2022, har vært et svært innholdsrikt år for Nærøysund.
Nå håper vi alle bruker julehøytiden til å koble av så mye som mulig og at dere tar vare på dere selv og de dere har rundt dere.

2022 var året da koronarestriksjonene vi levde med i nesten to år ble redusert og til slutt tatt bort. Vi har fortsatt sykdommen rundt oss – men er bedre rustet til å takle den. Ansatte og innbyggere i Nærøysund var veldig flinke til å følge de tiltakene som ble innført, og nå kan vi glede oss over at hverdagen i stor grad er normalisert igjen.

Samtidig var dette året det brøt ut krig i Europa. Krigen i Ukraina har vi fått merke også her i Nærøysund. Vi har de siste månedene tatt imot og bosatt mange flyktninger fra Ukraina – og det er ventet at flere vil ha et behov i året som kommer. Våre ansatte innen flyktningetjenesten på MAKS har hatt en hektisk periode for å hjelpe de flyktningene fra Ukraina og andre land som har kommet til Nærøysund.

Vi vil takke våre flinke ansatte, men også alle dere andre frivillige som har bidratt til å hjelpe alle flyktningene etter at de har ankommet et helt nytt land og en ny kommune. Husk dere utgjør en stor forskjell for alle de som kommer. Vi er stolte over måten dere bidrar på

Julen er tiden for å være sammen med familie og venner. I år kan vi for første gang siden 2019 ha en tilnærmet normal julefeiring. Bruk tiden godt. Slapp av og lad opp batteriene til et nytt år og skap en trivelig stund for dine nære og kjære.

Er du en av de som skal jobbe i jula? så ønsker vi deg en ekstra god juletid. Dere er viktige bidragsytere til at hjulene holdes i gang også under julehøytiden. Bruk tiden mellom slagene både på jobb og hjemme til å skape god julestemning for deg selv og de du har rundt deg.

Vi ser nå frem i mot 2023 hvor vi sammen skal bidra til at alle oss og forhåpentligvis flere får muligheten til å leve gode liv i Nærøysund

God jul og godt nytt år!

Amund Hellesø
Ordfører