Ga innflytningsgaven til sykehjemmene

Sølvtrans har for tiden to båter som operer i Nærøysund. Blant annet Ronja Explorer. I stedet for å gi innflyttingsgave i forbindelse med SinkabergHansens nye anlegg (som kan ses i bakgrunnen) gir rederiet en gave til beboere og ansatte ved sykehjemmene i Nærøysund.

I stedet for å gi en innflyttingsgave til SinkabergHansen i forbindelse med deres nye slakteri valgte brønnbåtrederiet Sølvtrans å gi en julegave til beboere og ansatte på sykehjemmene i Nærøysund.

– Vi ville heller gi en gave til noen som trenger det enn til SinkabergHansen – fordi de har nok penger, forteller salgssjef i Sølvtrans Petter Gunnarstein. Før helga overførte brønnbåtrederiet 20 000 kroner til sykehjemmene i Nærøysund.

– Vi har sagt at halvparten skal gå til beboerne og den andre halvparten til de ansatte. Det skal brukes til noe julegodt for disse, forteller Gunnarstein.

Sunnmørsrederiet har for tiden to brønnbåter i virksomhet i Nærøysund og omegn, og i løpet av våren kommer en tredje båt. SinkabergHansen er en deres store kunder i regionen. Nylig var representanter fra Sølvtrans i Nærøysund blant annet for å se på det nye lakseslakteriet på Marøya. Det ble i den forbindelse bestemt at innflyttingsgavepengene heller skulle brukes på sykehjemmene.

Enhetsleder for institusjon innen Helse og velferd i Nærøysund kommune, Tove Severeide sier at de er svært takknemlig for gaven. Hun legger til at på grunn av koronatiltakene blir det vanskelig å samle mange i jula for å nyte det som skal kjøpes inn felles. Men det skal bli løsning på dette slik at både ansatte og beboere skal få glede av gaven fra Sølvtrans.

Beboere og ansatte på både Rørvik sykestue og Nærøy bo- og behandlingssenter får nyte godt av gaven fra Sølvtrans.