Friluftsmidler - Støtte til mindre tilretteleggingstiltak

Gjennom god tilrettelegging skal friluftslivsområdene gjøres lett tilgjengelige og attraktive for allmenhetens friluftsliv. Kommuner, interkommunale friluftsråd og frivillige lag og organisasjoner registrert med organisasjonsnummer i frivillighetsregisteret kan søke om støtte. Midlene skal benyttes til mindre tilretteleggingstiltak.

Søknadsfrist er 1. februar.

Søknaden skal sendes elektronisk via www.regionalforvaltning.no.

Type tiltak som kan støttes

Midlene skal benyttes til mindre tilretteleggingstiltak som f.eks.:

• Informasjon og parkering ved innfallsporten til turområdet

• Plasser for opplevelser på turruta. Dette kan være gapahuk og padlehuk, fiske- og teltplasser, grill- og bålplasser, bord og benker, badeplasser (rydding, utbedring og fornying med egnet sand)

Alle søknader/ prosjekt skal være vurdert i forhold til  universell utforming, for å øke tilgjengelighet for personer med nedsatt funksjonsevne og miljømessige forhold som bidrar til redusert forsøpling av områdene.

se mer her:

Støtte til mindre tilretteleggingstiltak - Trøndelag fylkeskommune (trondelagfylke.no)